.comment-link {margin-left:.6em;}

 The image “http://photos1.blogger.com/img/18/3404/640/NewsORamaLogo-rev1.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

Monday, May 23, 2005
  I actually also would like to know who the Newsweek source was.
Ben Bradlee Criticizes 'Newsweek' on Sourcing Debacle: "NEW YORK Ben Bradlee, former executive editor of The Washington Post and a onetime Newsweek D.C. bureau chief, criticized the news magazine for taking too long to retract its recent, inadequately sourced Koran-abuse item. He added that under certain circumstances he would reveal a source who lied to a reporter and came out against single-source stories, in a conversation Monday with E&P.

Some (most recently, commentator David Gergen) have called for Newsweek to reveal its source on the retracted Koran-abuse story. When asked if he would ever reveal a confidential source that had been wrong or lied, Bradlee said, 'If a guy led you over a cliff on purpose, I think I'd get even with him.' But, he added, he would not 'swear a vendetta' for a source who simply made a mistake. 'I'm not prepared to say it is an absolute rule,' he said.

As for how Newsweek handled the retraction, Bradlee said, 'they could have been quicker to tell it all. If they'd cleaned it up the first day, it would have been over with.' Bradlee told E&P, referring to the magazine's retraction of a May 9 item in its Periscope section, 'The first retraction was a semi-retraction. You are either right or wrong or you don't know. And if you don't know, you shouldn't have printed it.'

Bradlee's comments followed a week in which Newsweek has been heavily criticized for its revelation that a single-sourced item by Michael Isikoff, which reported that a Koran had been flushed down the toilet by U.S. military personnel at Guantanamo Bay, was incorrect. The magazine first reported on May 15 that its lone source had backed away from the report, then retracted the story a day later.

'If they could have tied it up with one [retraction], it would have been better,' Bradlee explained. He then noted, 'I've had certain experience in that field,' a reference to the Post's Janet Cooke episode in 1981, when the paper, under Bradlee's editorship, had to return a Pulitzer Prize after finding that Cooke had fabricated an award-winning story."
 
Comments: Post a Comment

Links to this post:

Create a Link



<< Home
Current events with a sprinkle of opionion.

Name:

A prematurely crusty South Park Republican, with a raging addiction to internet news and current events.

Contact NewsORama:
 



powered by FreeFind

Daily light reading:

September 2004 / October 2004 / November 2004 / December 2004 / January 2005 / February 2005 / March 2005 / April 2005 / May 2005 / June 2005 / July 2005 / August 2005 / September 2005 / October 2005 / November 2005 / December 2005 / January 2006 / February 2006 / March 2006 / April 2006 / May 2006 / June 2006 / July 2006 / September 2006 /


Powered by Blogger